Selasa, 26 Januari 2016

Centillion


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani



Teks                : Raihan Ahmad
Gambar            : Koleksi gambar dari google
Catatan Entri    : 16



Masa itu berlalu dengan sangat pantas hingga manusia tidak bisa langsung untuk mengejarnya walaupun hanya 1 saat. Hari ini ummi rasa tertarik untuk berkisah tentang centillion.

Agak-agaknya pembaca terpinga-pingan tak, bila ummi buat tajuk tentang centillion. Apa centillion itu? Ada tak yang pening-pening lalat. Baik, sebenarnya ummi terfikir, apakah nombor dalam dunia yang paling akhir sekali. 

Maka, bertemu ummi dengan centillion ini. Nombor terakhir dalam sistem ilmu matematik, kalau tidak silap ummi. 

Bilangan centillion ini memang teramat lah panjang. Boleh guna aplikasi google kalau pembaca nak tahu. Buka enjin carian tentang centillion.

Ummi menyentuh tentang centillion ini sebab ummi suka nak kaitkan dengan kisah-kisah ummi. Orang selalu sebut nak jadi jutawan. Jutawan Jutawan Jutawan.

Tapi sebenarnya kita semua ini adalah centillion sebab cap jari kita semua tiada siapa pun boleh miliki sebab Pencipta kita beri hanya untuk kita sahaja. Betul tak? Kehidupan itu sendiri adalah centillion. Setiap nafas kita jua. Malahan centillion itu tidak boleh dibuat nilaian pun. Sebab apa, kehidupan adalah satu anugerah yang terhebat dari Pencipta kita.

Centillion ... ummi sedang menarik minda bawah sedar ummi untuk mencerap segala-gala tentang centillion. Bila kita nak berjaya, kita perlu berfikir dengan cara luar biasa. Bukan biasa-biasa, sebab bila biasa-biasa kita akan jadi biasa-biasa jugak.

Baik, ummi tinggalkan pembaca dengan satu perkataan iaitu "CENTILLION"


Centillion sup yang dimasak oleh chef yang bernama EMAK.

Salam kasih sayang dari ummi kisahku untuk pembaca semua.

Perniagaan membuatkan ummi benar- benar tawakal kepada ALLAH SWT sebab REZEKI rahsia ALLAH SWT.

Jom Berniaga ... Berniaga Sunnah Rasulullah SAW. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan